Veelgestelde vragen

Algemeen

Wie is Alu Comfort?

Alu Comfort werd in 2010 opgericht als verkoper van ladders en trappen.  Gaandeweg werd het assortiment altijd verder uitgebreid met ondertussen een ruim aanbod van materialen voor de industrie (heftruckaanbouwmateriaal, milieumateriaal, veiligheidsmateriaal, magazijninrichting…).  Wij specialiseren ons in het aanbieden aan B2B klanten van materialen van de allerbeste kwaliteit tegen de beste prijzen!

Verkopen jullie ook aan particulieren?

Jazeker.  De meeste van onze klanten zijn ondernemingen en we specialiseren ons dan ook als groothandel voor de B2B markt, vandaar dat de prijzen op onze website exclusief BTW worden vermeld.  Echter ook particulieren helpen we graag verder.  Heeft U nood aan een goede bibliotheekladder aan uw boekenkast?  Of U bent een regelmatige klusser die nood heeft aan een goede, kwalitatieve ladder?  Contacteer ons, we staan voor U klaar!

Wat zijn jullie openingsuren?

Gedurende werkdagen zijn we bereikbaar van 9.00 u ’s morgens tot en met 17.30 u ’s avonds.  Echter buiten deze uren zijn we dikwijls ook bereikbaar via email.  U kan bestellingen doorgeven of offertes aanvragen wanneer dit het beste past voor U.  We proberen altijd iedere vraag stipt op te volgen.

Webshop en bestelprocess

Hoe kunnen we bestelling plaatsen?

We zijn zeer flexibel, dit kan op verschillende manieren:

  • Via onze handige webshop
  • Via telefoon (+32 478 31 27 08)
  • Via email ([email protected])

Ons bedrijf werkt enkel met bestelbonnen. Kunnen we ook bij jullie bestellen? Of moet dit online?

Jullie zijn meer dan welkom.  Veel van onze grote klanten werken op deze manier en bekijken ons uitgebreid aanbod op de site en contacteren ons vervolgens via [email protected] of via telefoon op +32 478 31 27 08.  We staan garant voor een snelle opvolging van alle vragen en offertes.

 

Zelfs als een product een prijs heeft, kan U toch nog een offerte aanvragen op de site zonder enige verdere verplichting.  Dit kan via de bestellijst en vervolgens ‘offerte aanvragen’.  Dit is zelfs dikwijls handig voor ons omdat we dan exact weten in welk product U interesse heeft.

Niet alle materialen hebben een prijs.

We proberen zoveel mogelijk om onze goederen van een correcte prijs te voorzien.  Echter dit kan helaas niet altijd.  Dikwijls hebben volumineuze goederen (zoals kiepbakken, vultrechters, spaanderkantelbakken,…) geen prijs omdat de transportkost een zeer belangrijke factor is.  Echter, we streven ernaar om iedere offertevraag te beantwoorden binnen de 24u op werkdagen.

Moet ik een account aanmaken om te bestellen?

Nee, dit moet zeker niet.  U kan probleemloos de gewenste goederen selecteren en vervolgens afrekenen en betalen.  Echter, wij hebben in ieder geval al uw (bedrijfs)gegevens nodig alsook het leveringsadres om uw bestelling te kunnen verwerken.  Het aanmaken van een account heeft dan ook de nodige voordelen mocht U in de toekomst nog bestellingen bij ons willen plaatsen.

Hoe verloopt een bestelling via de website alucomfort.be?

U selecteert het gewenste product, het aantal en eventuele opties (bijvoorbeeld de kleur of deksel voor kiepcontainers, aantal treden of gewenste platformhoogte voor een trap).  Vervolgens klikt U op ‘Toevoegen van bestellijst of offerte’.

 

U kan vervolgens uw winkelmand bekijken en alsnog de nodige aanpassingen doen.  Hierna heeft U de mogelijkheid om definitief af te rekenen of om toch nog een offerte aan te vragen.  Deze laatste optie om toch nog een offerte te vragen raden we zeker aan indien U grotere hoeveelheden wil bestellen.  Zodoende maken we een offerte op maat en bekijken we waar nog extra mogelijkheden zijn voor bijkomende kortingen.

Ook de klanten die enkel met bestelbonnen werken kunnen deze optie gebruiken.  Het verplicht U nog niet tot bestelling, maar het geeft ons wel een duidelijker beeld van hetgeen U wil bestellen.  Vervolgens kan U van ons een offerte verwachten waarop U uw eventuele latere bestelbon kan baseren.

 

Geraakt U er echter niet uit, stuur een mailtje naar [email protected] en we helpen U graag verder met al uw offertevragen en bestellingen.

Is mijn bestelling gelukt op alucomfort.be?

In de laatste stap zal U het bestelnummer zien verschijnen.  Dit wil zeggen dat de bestelling gelukt.  Echter iedere bestelling wordt nog eens manueel nagekeken door ons.  Hierna ontvangt U de bevestiging, uw factuur en alle bijkomende informatie.  We streven er altijd naar om te reageren binnen 24u.

Hoe verloopt een offertevraag?

Een offertevraag is van toepassing voor de producten waar geen prijs zichtbaar is (heftruckmateriaal, industrietrappen,…).  U gaat eenvoudig naar het desbetreffende product, vervolgens maakt U een selectie van de opties (indien van toepassing), het aantal en daarna klikt U op ‘offerte aanvragen voor dit product’.

Zorg ervoor dat uw bedrijfsgegevens inclusief adres correct staan ingevuld.  Eventueel kan U nog ook nog bijkomende opmerkingen geven (bv. speciale wensen/vragen) en vervolgens klikt U op verzenden.  We staan voor een stipte opvolging van alle offertevragen.  Normaal ontvangt U op werkdagen binnen de 24 u een gedetailleerde offerte met de nodige info.

 

Wil U een offertevraag voor meerdere verschillende producten?  Gelieve de vorige stap dan iedere keer opnieuw te herhalen.

Zijn bijkomende kortingen mogelijk?

Alu Comfort doet zijn uiterste best om op ieder moment de beste prijzen aan te bieden aan zijn klanten.  Bij grotere hoeveelheden of korte leverafstanden zijn soms bijkomende kortingen mogelijk.

Contacteer ons op [email protected] indien U hierover meer wil weten.

Ik zoek een artikel dat niet op jullie website staat.

Contacteer ons gerust op [email protected].  We hebben ondertussen een uitgebreid netwerk van producenten en leveranciers van materiaal voor de industrie.  We zullen uw aanvraag aandachtig bestuderen en U een oplossing proberen te bieden.

Is montage inbegrepen in de prijs?

Montage is normaal niet inbegrepen tenzij dit anders werd overeengekomen op de offerte.  Meestal worden onze goederen klaar afgeleverd.  Echter bepaalde producten (magazijntrappen, platformtrap, gasflessencontainers) worden in voorgemonteerde onderdelen geleverd.  Deze kunnen op een eenvoudige manier in elkaar worden gezet aan de hand van een duidelijke handleiding.

Mijn persoonlijke gegevens kloppen niet. Hoe kan ik deze aanpassen?

Contacteer ons op [email protected] en we zullen onmiddellijk de nodige rechtzettingen doen.

Verzending en retour

Hoe lang is de levertijd van mijn bestelling?

Dit hangt af van het type product.  In de meeste omstandigheden zijn volgende leveringstijden van toepassing:

 

Bovenstaande leveringstijden zijn slechts een indicatie.  Gelieve ook altijd rekening te houden met vakantieperiodes die een vertraging in de levering kunnen geven.  Heeft U vragen, contacteer ons dan.

Na bestelling bij ons ontvangt U normaal altijd een bevestiging van ons met een indicatie van de leverdatum.

Is levering inbegrepen? Hoeveel bedraagt de leveringskost?

Onze offertes zijn altijd opgemaakt met inbegrip van levering op 1 adres.  Afhankelijk van het product en bedrag kan franco levering van toepassing zijn.  Soms zijn er echter ook leveringskosten.  Dit staat echter altijd duidelijk aangegeven op onze offertes.

 

Indien U online wil bestellen, zal de leveringskost in de allerlaatste stap bij het het plaatsen van de bestelling zichtbaar worden.  U dient hiervoor eerst uw adres (en land) kenbaar te maken zodat een correcte berekening kan gebeuren.

Kan een bestelling worden geleverd op een afwijkend adres?

Natuurlijk.  Als U via email of telefoon wil bestellen bij ons, gelieve onmiddellijk het afleveradres alsook het facturatieadres correct door te geven.  Bij het online bestellen, zal U de mogelijkheid hebben om een afwijkend leveringsadres in te vullen in de allerlaatste stap bij het afrekenen.

Wie is verantwoordelijk voor het afladen van de vrachtwagen bij de levering?

Een klein en licht product kan eenvoudig worden afgeladen.  Echter voor het afladen van zwaardere goederen zoals (gegalvaniseerde) platformtrappen, kiepcontainers, gasflessencontainers bent U zelf verantwoordelijk.  Zorg er zeker voor dat het nodige materiaal (vb. heftruck) klaar staat. Indien dit een probleem zou zijn, contacteer ons onmiddellijk hiervoor bij bestelling zodat we samen een oplossing kunnen uitwerken.

Leveren jullie ook buiten België?

Natuurlijk!  We hebben ondertussen reeds een uitgebreid klantenbestand in onze buurlanden.  Mogelijks kan er hierdoor een klein supplement zijn omwille van de langere leverafstand.  Dit zal echter duidelijk worden aangegeven in de laatste stap bij het afrekenen op de website of op onze offerte.

Er is schade aan het product bij levering. Wat moet ik doen?

Helaas komt dit af en toe voor.  Gelieve dit duidelijk aan de transporteur te melden en op de vrachtbrief te noteren.  Eventueel kan U de zending zelfs weigeren.  Mocht U na het uitpakken nog onzichtbare schade vaststellen, contacteer ons onmiddellijk op [email protected] of +32 478 31 27 08.

Is omruilen of retourneren mogelijk?

Voor bedrijven (B2B klanten):

Dikwijls is een retour mogelijk mits betaling van de transportkosten.  Echter dit is zeker NIET altijd mogelijk en kan in ieder geval enkel na ons akkoord.  Containertrappen, Werkkooien, hydraulische kantelbakken of grondbakken worden op vraag van de klant gemaakt en hier is zeker geen retour mogelijk.  Gelieve dus altijd op voorhand goed alle technische beschrijvingen van de materialen na te kijken.  Heeft U vragen hierover, contacteer ons op [email protected]

 

Voor particulieren (B2C klanten):

Het product is niet hetgeen U ervan verwacht had?  U mag de goederen terugsturen mits betaling van de transportkost.  Echter, opgelet, goederen op maat kunnen niet worden teruggenomen (bijvoorbeeld bibliotheekladder met afwijkende afmetingen).  Gelieve ons altijd eerst te contacteren op [email protected] vooraleer U een retour doet.

Facturatie en betaling

Hoe kan ik betalen?

Uw bestelling kan U op de site altijd afrekenen met de gangbare betaalkaarten.  Betaling kan met Bancontact, iDEAL, VISA,…  Pas na betaling zullen uw goederen worden verstuurd.

Wil U na ontvangst van onze offerte per email toch nog met bankkaart of kredietkaart betalen?  Dit kan, laat het ons weten, we kunnen U altijd een link toesturen waarmee U de betaling veilig kan uitvoeren.

Bepaalde bedrijven hebben mogelijks afwijkende betalingsvoorwaarden.  Contacteer ons indien U bijkomende vragen hierover heeft.

Natuurlijk is het ook altijd mogelijk om via een bankoverschrijving te betalen.

 

Overschrijvingen kan U altijd doen op onderstaande bankrekening:

Begunstigde: Alucomfort BVBA

Bank: KBC Bank NV

IBAN: BE63 7380 3663 5508

BIC: KREDBEBB

Graag ook met duidelijke vermelding van uw klant- en factuurnummer.

 

Hoe ontvang ik een factuur?

Ons factuur sturen we altijd op in PDF formaat via email.  Mocht U dit anders willen of U heeft een duplicaat nodig, contacteer ons op [email protected]

Overige

Is er garantie?

Op onze producten is de fabrieksgarantie van de fabrikant van toepassing.  Dit periode ervan varieert per product en kan gaan van 2 jaar (heftruckaanbouwapparatuur) tot 5 of 10 jaar.

Ik heb een aanbeveling/opmerking/klacht. Wat doe ik?

Eén van de belangrijkste doelstellingen van Alu Comfort is een zo hoog mogelijke persoonlijke service te leveren.  Heeft U aanbevelingen waar het beter kan of hoe we de gebruikservaring van onze website kunnen verbeteren,  laat ons iets weten.  Uw opmerkingen zullen zeer nauwgezet worden bekeken.